Wannura

Koleksi Tumbuhan

Cendawan susu harimau (Lignosus rhinocerus) Februari 4, 2010

Filed under: Sayur — zainura66 @ 2:43 am
Tags: , , , , ,

About these ads
 

51 Responses to “Cendawan susu harimau (Lignosus rhinocerus)”

  1. Naemah Says:

    Di mana saya boleh perolehi cendawan susu harimau. Really needed urgently.

    • din Says:

      kalau nak ada murah je tapi dah proses jadi minuman ditambah dgn perasa kopi….ori lg ada kelulusan KKM n halal…. 1 pek ada 15 bungkus rm36 tapi kalu ambil 5 hanya rm150 je…. call/sms 0173150868-din…
      penghantaran percuma klang,s.alam, puchong,pertaling jaya, dalam selangor caj penghantaran lain2 tempat hanya rm10… luar kawasan boleh dibincangkan

    • faizal Says:

      call saya 0193940778- saya ada dalam bentuk capsule terbaik dari ladang dan lebih berkesan dari yang ori dalam hutan.

  2. zainura66 Says:

    Assalamualaikum,

    Saya hanya dapat membantu Naemah memberi beberapa maklumat dan cara bagaimana nak dapatkan cendawan ini iaitu :

    1. Sila hubungi; Pak Man hp – 014 275 5317 atau layari;

    http://lovelyvic.blogspot.com/2009/06/cendawan-susu-harimau.html

    2. atau cuba hubungi ;

    MELUR.COM
    (Deenor Enterprise)
    Lot No PT 47, Depan SMA(Sek. Men. Agama) Maahad Muhammadi, Kampung Sedar
    16200 Tumpat, kelantan
    Peta lokasi Tel : 019-4779004 , Email : support@melur.com

    http://www.melur.com/myherba.asp?plant_id=317&cat=HERBA

    3. atau dapatkan maklumat dari ;

    http://lovelyvic.blogspot.com/2009/06/cendawan-susu-harimau.html

    4. sila email alamat ini utk mendapat penawar alternatif kanser

    zabhajaya@yahoo.com

    5. For those who are interested in “Cendawan susu harimau” or the Tiger’s Milk Mushroom (Lignosus rhinoceros), please visit

    http://lignosus.wordpress.com

    6. sesiapa yang nak beli cendawan susu harimau bleh email kdp saya antikuiti@yahoo.com. siapa cepat dia dapat…

    Saya berharap apa yang Naemah carikan akan berhasil. Selamat mencuba. Terima kasih

  3. sarah dayana bt azman Says:

    Asalamualaikum.Di sini saya ingin mengetahui adakah susu ini boleh menyembuhkan penyakit seperti alergi kulit dan sawan?Ini kerana ada seorang kawan mengatakan susu ini boleh menyembuhkan pelbagai penyakit kerana dia mengamalkannya dalam menyembuhkan penyakit sawan.

    • din Says:

      alergi dari lahir @ bukan? sawan berpunca drpd demam panas masa kecil@ kemalngan? nak keterangan lanjut sila hub @sms di 0173150868…insyaalah saya ada penawarnya vitamin b17( dalam halal bio astro)

  4. zainura66 Says:

    Waalaikumsalam,

    soalan Sarah mengenai samada cendawan susu harimau boleh menyembuhkan penyakit alergi kulit dan sawan tidaklah dapat saya pastikan sebab penyakit serta penyembuhannya adalah bergantung kepada individu yang menghidap penyakit tersebut. Mungkin secara kebetulan kawan sarah yang menghidap penyakit tersebut serasi dengan cara pengubatan ini. Cuba sarah pastikan apakah jenis sawan atau alergi kulit yang kawan sarah hadapi dahulu? Adakah ia sama dengan kes yang sarah hadapi sekarang? Jika sama pun, belum pasti sarah boleh sembuh sepenuhnya. Ini mengikut faktor kekuatan ketahanan badan seseorang individu. Untuk pegetahuan sarah, adalah agak sukar untuk mendapatkan cendawan ini pada masa sekarang sebab harimau pun dah hampir pupus di negara kita akibar kerakusan manusia itu sendiri dalam pembangunan serta tidak menghiraukan habitat harimau. Kalau ada pun, kos membeli cendawan ini tentulah sangat mahal, kerana sukar untuk menemuinya.
    Jika sarah ada alternatif lain, cubalah dulu. Jika tidak jangan putus asa untuk mendapatkannya.

    Terima kasih dan salam hormat.

  5. kok yu Says:

    salam hormat,
    saya mempunyai cendawan susu harimau seperti diatas….saya juga bersedia menjual secara rutin…untuk sementara,saya bisa menyuplai lebih kurang 500 kg perbulan…untuk info lebih lanjut…email saya : tommy_kokyu@yahoo.com
    terima kasih

  6. hazli Says:

    kok yu stock cendawan ada lg tak?

  7. Lau Says:

    Di mana saya boleh dapatkan cendawan susu harimau?

  8. sayuti Says:

    kepada semua …sesiapa yang berminat untuk mendapatkan bekalan ubat cendawan susu rimau insyallah saya ada stok..setakat untuk 10-20 kg sebulan mungkin ada…contact terus 0175984085

  9. lina, kota damansara Says:

    Salam…sesiapa yg mahu mendapatkan cendawan susu harimau ini, boleh la emel kepada saya di cendawansusuharimau@yahoo.com..Saya mungkin boleh mndapatkan stok dlm bulan ogos 2011 ini..insyaallah..

    • zainura66 Says:

      Terima kasih lina.

    • lina kota damansara Says:

      Salam…

      Sesiapa yang mahu mendapatkan cendawan ini sila emel ke cendawansusuharimau@yahoo.com.

      Saya cuma tinggal kurang dari 6 biji ubi cendawan yg sebesar ibu jari kaki.

      Dalam masa sekarang, cendawan ini sudah sukar untuk didapati..Siapa cepat dia dapat!!!

      Cendawan boleh dihantar minggu depan..InsyaAllah~

      terima kasih,

  10. dina Says:

    Boleh tau tak cara membudidayakannya….thanks

  11. ida hashim Says:

    cmne ngan harga pasaran cendawan susu harimau ni?

  12. azwan fahmia Says:

    macam mana cara nak menggunakan@memasak cendawan susu rimau nie….tolong bantu saya

  13. nisajem Says:

    di sarawak ,adakah pembekalnya?

  14. nisajem Says:

    bagaimana atau dalam bentuk apadan berapakah harga cendawan kulit susu di jual atau dibeli

  15. nisajem Says:

    saya berminat ubtuk membeli bekalan herba susu harimau,bagaimana caranya saya boleh mendatkan bekalan tersebut?

  16. sayuti Says:

    kepada yang memerlukan stok cendawan susu rimau, boleh contact saya..contact saya terus di talian 0175984085. td..

  17. faeez . upm Says:

    Kepada sesiapa yang berminat untuk menjadi pengedar coffee pracampur susu cendawan harimau sila hubungi saya di talian ini : 0 1 7 – 6 6 7 5 9 4 8 pengedar diperlukan. harap maklum, terima kasih.

  18. raimi Says:

    kalau saya nak jual cendawan ni, saya jumpak la tolong bagi no. phone

  19. Negara tunggal pengeluar cendawan susu harimau adalah negara MALAYSIA sahaja dan hnya terdpt di CNI. JADI jika ada jenama2 lain yg d,jual pasti kn anda tidak tersilap.. sesiapa yg b,mnt untk mncuba susu cendawan harimau saya ahli CNI dan saya sedia mngambil tempahan , penghantaran juga jualan kepada sesiapa sahaja yg mahu.. SEGERA DAPATKAN DARI SAYA EN. ARIF 0172181304.. SEDIA BERKHIDMAT….

  20. one Says:

    emmm belum tentu CNI jer yang tanam cendawan susu rimau ye, masih ada yang asli dan pure lagi dari habitat semulajadi…ya en.arif

  21. sya nak tahu ada tak testimoni Cend. susu rimau untuk kanser colon. tolong bagi tahu.

    • zainura66 Says:

      Maaf aina gontuong, saya tidak ada testimoni yang anda maksudkan itu. Blog ini hanyalah memberikan informasi dari sumber-sumber media, sahabat bloger dan rujukan koleksi buku herba serta mereka-mereka yang telah berpengalaman menggunakan herba untuk dijadikan penawar kepada penyakit mereka. Terima kasih.

      • sy ada cendawan ori punya.hutan mari..yg hidup ada….. yg kering pun ada…harga bole runding..berminat hubungi sy…faisal 0123007487…

  22. eja Says:

    hi sya memerlukan sgt cendawan susu harimau untuk tujuan perubatan, saya harap ada pihak yg sudi membantu saya sekarang boleh email saya di eja.azran@yahoo.com secepat mungkin terima kasih.

    • kulat susu rimau Says:

      salam sejahtera..
      saya ada membekalkan cendawan susu harimau yang ori dari hutan..yg ada payung ,yang kering dan yang basah pun ada..penghantaran ke seluruh malaysia..harga boleh runding..berminat call h/p 017-5984085/017-5984058..tq

  23. rahman Says:

    sy nak taw sapa2 ada tawarkan n kursus untuk blajar penanaman cndawan susu harimau

  24. Adhie Says:

    Saya dapat menyediakan jamur susu harimau dalam jumlah besar dari hutan sumatera indonesia.Silakan hubungi 081375451754.

    • zainura66 Says:

      Terima kasih Adhie kerana sudi beri nombor untuk dihubungi supaya mudah bagi mereka yang ingin untuk mendapatkannya.

  25. Hadi Says:

    Menjual jamur susu(cendawan susu) yang dipercaya ampuh mengobati penyakit kanker,tumor,jantung,asma,jerawat batu dan penyakit kronis lainnya.Jamur kami berasal dari hutan rimba sumatera
    Harga =Rp 500 ribu/kg kering
    Hub 081375451754 (Hadi)
    Harga bisa nego jika pembelian dalam jumlah banyak.

    • kuala kangsar Says:

      stok cendawan susu rimau ori belum diproses hubungi 0175984085 / 0175984058.penghantaran di seluruh malaysia.tq

  26. HaFiz Shams Says:

    kulat susu rimau nie boleh rawat resdung dan jerawat di muka. untuk pertanyaan dan cara menggunakannya boleh cari saya di fb untuk bertanya. hafizshams@ymail.com

  27. hafidz Says:

    Jika sudah ada, bagaimana utk menggunakannya?

  28. Harnas.nst Says:

    Saya bersedia menyuply 200kg perbulan jamur susu macan dari hutan sumatra .jamur ini asli tdk ada tiruannya.

  29. anje Says:

    Di mana boleh.cari limau kuku harimau.? Siapa yang boleh membantu saya?sy berharap sangat..

    • kuala kangsar Says:

      Hubungi 0175984085/0175984058 untuk urusaan cendawan susu rimau dan lain-lain herba.Penghantaran seluruh Malaysia dan boleh dipercayai original.

  30. Sham Says:

    salam semua, saya boleh membekalkan cendawan susu harimau asli 100% dari hutan asli Perak. Jika berminat call 019 508 7626. Stok kekadang terhad.Tq

  31. ramadhan Says:

    harga perkilo berapa?


Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 72 other followers

%d bloggers like this: