Wannura

Koleksi Tumbuhan

MAHKOTA BERDURI (Euphorbia elegans) BUNGA PENYERI Mac 5, 2010

Filed under: Landskap — zainura66 @ 5:31 am
Tags: ,

 

5 Responses to “MAHKOTA BERDURI (Euphorbia elegans) BUNGA PENYERI”

  1. alisa qaseh qamarina Says:

    pokok ni banyak kalernya . ada bunga kecil dan ada yang besar. yang paling cantik kaler merah. terliur tgk yang jiran tanam. tapi pokoknya tak bercabang2 pun tegak macam tiang api… he he

  2. alisa qaseh qamarina Says:

    ada gak cuba tanam tapi tak jadi.. macm idup segan n mati tak mau… pokok ni perlu tanah yang macammana baru elok n berbeunga..jenuh beli tanah kat nursery tapi tak berapa jadi…balik angkut tanah kat kg lah

  3. alisa qaseh qamarina Says:

    yang jadi masalahnya .. dia punya batang mudah buruk.. tehgok orang tanam senang je.. macam mana ya. ada sapa boleh kasi tau jenis tanah n baja atau cara jaga pokok ni…kita minat sangat dan pokok MB ni

  4. zainura66 Says:

    Assalamualaikum,

    Terima kasih kerana sudi berkunjung ke weblog saya. Sebenarnya, untuk mendapat pokok yang cantik dan menarik, kita mestilah tahu teknik atau kaedah penanamannya. Saya ada hantar entri terbaru mengenai teknik menanam MB (Euphorbia elegans) pada hari ini di ;

    https://wannura.wordpress.com/2010/03/21/teknik-penanaman-mahkota-berduri/

    Saya harap artikel saya ini dapat membantu saudari dalam penanaman MB , ok. Selamat mencuba.

    Salam ceria selalu.

  5. nadia Says:

    pokok ni berbahaya…so..korang HATI-HATI tau!


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: