Wannura

Koleksi Tumbuhan

PANAH ARJUNA (Syngramma alysmifolia) HERBA LEMAH SYAHWAT Februari 26, 2010

Filed under: Herba — zainura66 @ 5:35 pm
Tags: , , , ,

 

4 Responses to “PANAH ARJUNA (Syngramma alysmifolia) HERBA LEMAH SYAHWAT”

  1. Razali Jaman Says:

    Lihat gambar saya rasa Asplenium cordifolia (Aspleniaceae) bukan Syngramma alismifolia; ada juga yg mengatakan Tectaria singaporiana juga sebagai Panah Arjuna. Saya pelukan penjelasan sebab saya penulis bersama di Tumbuhan Ubatan Malaysia edited Kamaruddin Mat Salleh dan A. latiff

  2. zainura66 Says:

    Inilah di antara sebab2 kenapa saya mengadakan weblog ini selain dari minat yang mendalam terhadap tumbuh-tumbuhan kerana banyak kajian dan penyelidikan yang perlu kita buat serta pendedahan kepada fakta-fakta botani untuk pengetahuan umum serta rujukan bagi generasi masa hadapan.

    Saya berharap kita bersama-sama berusaha untuk mencari fakta yang lebih tepat nanti.


Tinggalkan Jawapan

 
